2007 går mot sitt slut

Hur ofta ställs man inte mot det faktum att tiden rinner iväg utan att man riktigt hinner reflektera ordentligt. Snart är det dags att vända blad i almanackan.. inte bara det, kanske måste man byta almanacka helt.

Innan jag kastar mig in i 2008 tänkte jag göra en summering av det gångna 2007:

  • En intressant hårstudie genomfördes. Jag gick från korthårig rödbrunett till superkort blondin som övergick till page för att slutligen återvända mot rödhårig luggfrisyr. Detta har gjort att gamla bekantskaper inte känt igen blondinen och de nya kompisförvärven inte vet att jag är en rödhätta, egentligen.
  • Jag återvände som student till Kalmar, tyskan klingade sakta ut...
  • Kärleken fyllde 30 (och nästa år är det min tur)
  • "Göte" föddes
  • Jag träffade nya underbara vänner
  • Jag rodde ett lyckat examensarbete i hamn, och upplevde Litauen på köpet.
  • Jag skildes från min underbara klass och tillika härliga vänner på Designprogrammet
  • Jag flyttade hem. Hem till Kärleken och hem till Rosornas Ö.
  • Jag sökte ett drömjobb
  • Jag upplevde Hultsfredsfestivalen
  • Jag fick jobbet!!
  • Sommaren tillbringades njutningsfullt på Gotland under lång ledighet. Inkomstlöst men befriande.
  • Underbara vänner gifte sig. Nya härliga bekantskaper gjordes
  • Jobblivet tog vid, jag fick min första lön från ett arbete som jag njuter av att utföra
  • Vi bokade en långsemester till Thailand. Ihhhh, can't wait!
  • Jag förärades Gudmorsförsorg för "Göte" vars jordelivsnamn blev Adrian Michael. Underbara gullunge!
  • Flyttlasset gick tillbaka till Kalmar, denna gång med hela kånkarongen
  • Jag upptäckte min första rynka
  • Jag fick (låna) en gitarr och avser lära mig spela på den
  • Jag såg sista säsongen av favoritserien Gilmore Girls. Tomt
  • Sakta men säkert tog vårt hem form. Vårt stora (för oss) härliga hem
Nu sitter jag här på mitt "kontor/gästrum" och njuter av att göra just det. Njuter av att jag har ett kontor/gästrum för första gången i mitt liv. Njuter av att ett nytt härligt år väntar runt hörnet. Fullt av utmaningar.

Hallå 2008, jag är redo, jag är på väg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback