Istället för tårta

I år var jag sugen på att baka något fräscht istället för att köpa födelesedagstårtan som vanligt. Jag frågade Kärleken om morotskaka var något som föll på läppen. Det gjorde det. Så för första gången testade vi det receptet i min favoritkokbok från Arla. Har annars använt den flitigt sedan den utgavs 1999.

"En krämig variant av morotskaka. Håller sig i flera dagar." Som det står i receptet.

Jag följde receptet så när som på de färska jordgubbarna som jag tyckte piggade upp dekorationen. Den blev vacker att titta på, hoppas att den smakar också... hade nog förresten lite mer än 300 g rivna morötter... det stod ju "ca", och saftiga kakor är godare än torra!

Snart får vi veta...

Morotskaka
Foto: LMFI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback