Dukat för fåglarna

Än är höstens matbord dukat för fåglarna, men när jag cyklade till jobbet härom morgonen rök det om andedräkten och det var märkbart kallare, vilket betyder att naturens matförråd snart kommer att sina och det är dags att börja tänka på våra befjädrade små vänner.

Ett fågelbord utanför köksfönstret är både hemtrevligt, underhållande och pedagogiskt, det var åtminstone så jag lärde mig flera fågelarter som barn.

När jag var liten såg fågelborden ut som små trähus eller så hade man klassikern Kåtan från Hammarplast. Idag kan du få de i alla möjliga varianter och material, här är några exempel, en del roliga och en del underbart sköna.


$4.50 Popoutz
image244
£4.49 The Urban Garden
image239



$26 Velocity Art & Design
image242


$82 Pure Modern
image241




£42 The Urban Garden
image237





949 kr Design Online

image245






949 kr Eva Solo för Dansk Design
image235






£69 The Urban Garden
image238

Kommentarer
Postat av: ylle

GAMLA moster !!!!! - Jo jag tackar!!!
ha ha ha
väldigt ärtiga fågelmatgrejer Du hittat!!
Jag (vi) är ju entusiastiska fågelmatare hela vintern, hos oss trivs över 22 olika arter. Så sant, det börjar bli kallt nu, så det är väl dags att ladda fågelmatsautomaterna...
Kul att Du hittade mig, ibland är jorden rätt liten...
kram
Ylle-moster

2007-10-06 @ 17:33:08
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback