Nytt av Bodo Sperlein

Londonbaserade designern Bodo Sperlein har tillsammans med det spanska porslinsföretaget Lladró tagit fram en ny servis. Sperlein har tagit inspiration från Llradós gedigna arkiv [i över 50 år har de tillverkat porslin i alla de former - figurer, vardagsföremål m m] och låtit kroppsdelar från porslinshästar växa ur eller fungera som en del av föremålet.

Design eller konst undrar många.
Vackert som tusan säger jag.

Något annat illvackert är hans hemsida, sättet som menyerna hoppar ner som små bollar, eller fladdrar upp som fjärilar släppta ur en glasburk... fint.

     image334
Bilder: bodosperlein.com

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vilka läckra koppar och fat.. fast jag skulle vara rädd för att dricka ur dem, tänk om man råkar bryta benet av hästen tex! Skulle aldrig förlåta mig! :) Tack för dina ord på min blogg. Värmer verkligen.. inte kul att ha sån huvuvärk. Vi får ses snart.. ikväll ska väl du på Big Comedy..? Kramis

2008-04-04 @ 11:28:32
URL: http://wordsinthewires.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback