Trend: Nostalgi

Det råder nostalgitrend för fullt. Man kastar sig med förtjusning över nyproduktionerna av sin barndoms inredningsaccessoarer.

Ett typexempel är Gunila Axéns tyg "Moln". En 70-talsklassiker som när en "trettinåntings" barndomsminnen.

Själv blir jag extremt lycklig när jag ser dessa tjusiga textilmönster. I mitt flickrum [tidigt 80-tal] tjatade jag mig till mig de vältvättade ärtgröna påslakanen med de fina vita molnen på, och väl där i min säng i den nybyggda enplansvillan låg jag och räknade de smala gula ränderna i tapeten [Borosan?].

I trettioårspresent önskar jag mig de gamla lakanen, [undrar om de ligger i någon låda hemma hos pappa], men skulle även bli glad för ett par nya!

           image333
             Bild: barnrummet.com

PS. Ser ni vad jag ser, denna bild matchar min "header" oförskämt bra... ;-) DS

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ha! Jag hade också de gröna påslakanen med vita moln på! Sist jag såg dem så använde mamma dem som fönsterputstrasa. Hemska tanke va? :)

2008-04-02 @ 12:23:41
URL: http://wordsinthewires.blogg.se
Postat av: Johanna.B

Så fina. Synd att jag är för ung för att ha upplevt det på "riktigt". Men underbart fina är dom!

2008-04-02 @ 18:09:34
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: :.sara

Johanna.B: Det är ju aldrig för sent att uppleva dem nu... ;-)

2008-04-08 @ 21:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback