Vårformex 2009



Den 15-18 januari är det dags igen för Nordens största fackmässa inom inredning, design och presentartiklar - Formex på Stockholmsmässan i Älvsjö. På mässan samlas agenter, grossister, importörer, formgivare, producenter och inköpare från nordiska inrednings- och presentbranschen och i år är det sagotema som gäller. Så här står det i pressmeddelandet;

"För att komma in i utställningens sagolika värld måste besökarna kliva in i det stora klädskåpet, som i sagan "Narnia". Och längst inne i mörkret, öppnar sig vägen mot utställningens egen saga. Här startar "Yellow Brick Road" som leder över böljande ängar med stora porslinsblommor och söta kaniner. Längs vägen, som hämtad från landet Oz, kan besökarna stanna upp och dricka te i slottsträdgården bland formklippta buskar. Eller leta efter den vassa ärtan som ligger mellan prinsessans alla madrasser. Det går också bra att klättra upp för bönstjälken som växer högt ovanför molnen. Utställningen bjuder på känslan av att vara en pjäs i ett gigantiskt schackspel i en surrealistisk, alldeles svartvit värld."

Det låter häftigt tycker jag. Ska du dit?

Kommentarer
Postat av: carro

Åh...hade gärna gått på mässan, men jag har ju varken inbjudan eller ett regbevis. Är det kört då?

2008-12-10 @ 07:35:24
Postat av: Malin/ Hysteriska Mamman

Jag VILL gå på FORMEX 2009 men problemet är som ovan. Hmmm jag får helt enkelt gnugga geniknölarna för att komma på ett sätt ATT komma in :-). Tips tas tacksamt emot!



2008-12-11 @ 11:00:07
URL: http://hysteriskamamman.blogspot.com
Postat av: Alina

Godmorgon! :)

2008-12-11 @ 11:04:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: malin

Jag ska dit!!

2009-01-01 @ 13:35:55
URL: http://tjusigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback