Knäppt egentligen

Nu har jag varit i bloggvärlden i över ettochetthalvt år och det finns ett litet fenomen som jag tycker är konstigt...

När någon kommenterar något i bloggen eller om man själv skriver en kommentar i nån annans blogg, så skrivs svaret nästan uteslutande senare i samma inlägg.

Alltså:
"FrökenQ ser en bild i ett inlägg på den fantastiska bloggen littlemissfixit.blogg.se och skickar en kommentar
-Hej LMFI, snygga snickarbrallor du har, var har du köpt dem?
LMFI svarar i samma inlägg
-Hej Fröken Q. Tack! jag gillar dem också skarpt. De har jag köpt på Affären-på-hörnet. Skitabilligt!"

Vore det inte bättre att svaret skickades till den som ställde frågan?

Detta är ju mest ett dilemma för den som frågar, för jag som svarar tycker juh såklart att det är smidigast att knappa ner några rader i samma inlägg. Men om jag frågar något.. inte nog med att jag är omåttligt nyfiken över något som jag vill veta, jag måste dessutom hålla reda på vilket inlägg det var jag kommenterade och sedan gå tillbaka och kolla om objektet i fråga har svarat mig... Pjuh! säger jag. Vilken kommunikationscirkus!

Eller är det bara jag som är trög och har missat nån superbradig funktion som göra att webbsidorna bara poppar upp som svampar i flikraden och highlightar svaret så fort det uppenbaras i cyberrymden?

Over

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback