Sommar på IKEA

Nu är det sommar i IKEA-varuhuset Kalmar. För första gången var jag själv ansvarig för att planera sommaraktiviteten i  huset. Intensiva veckor framför datorn som byttes mot svettiga nymöbleringsveckor ihop med kollegorna. Jag har ett fantastiskt roligt jobb! Därför har jag nu skapat en egen kategori för det. IKEA kort och gott.

Det är snabba puckar i möbelhandlarbranchen, en produkt kanske har sålt slut, eller förhalats pga kvalitétsförbättringar, då måste inredaren fort tänka om, vad kan visas/säljas istället? Ibland tar möblerna för sig på ett helt annat sätt än förväntat och man kan endast visa en solitär. Ibland behöver det vara många i klasar för att komma till sin rätt... Här är vårt entrépodie. Dels hur det såg ut på planeringsstadiet och sedan det verkliga resultatet.

image395
InDesign och Foto: :.sara

Nedan är ett axplock av bilder från sommaren runt om i varuhuset. Jag visar bara det som jag både planerat och byggt. Resultatet är oftast en kombination av planeringsunderlag och dagsform på sortiment och inredare som slår sina kloka huvuden ihop...

image396
Foto: :.sara

Kommentarer
Postat av: Emilia

Tänk att när jag var på IKEA sist.. så tänkte jag när jag såg entrepodiet att det där måste Sara ha gjort.. ingen annan kan väl komma på att bygga blommor av hinkar och sånt. :) Du har ett kul jobb du.. själv har jag nog fått tinitus efter tisdagens lektion med 8c. Helt seriöst tjöt det i mina öron när jag satt i bilen på väg hem. Man borde ha högre lön. kramis

2008-05-09 @ 10:25:30
URL: http://wordsinthewires.blogg.se
Postat av: Karliqra

Great Site. Useful info. I will surely check back soon.

2010-11-22 @ 07:16:41
URL: http://karliqra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback