Gå-borts-blomma a la 80-tal

Igår var vi bortbjudna på inflyttningsfest och tillsammans med presenten fick värdinnan en liten krukväxt också. En krukväxt som mamma gjorde ibland när jag var liten och gick på kalas. Med några solfjädervikta 10-kronorssedlar som blomma i toppen blev det en väldigt uppskattad present. Det blev den även igår och det enda som var kvar vid kvällens slut var den oätliga blomman och krukan...

Det här behöver du:
  • Kruka
  • En gurka
  • Passande godis ex. gräddkola som jord och geléhallon som taggar
  • Sidenband, pärlor och lite silvertråd till blomman
  • tandpetare, cellofan och presentsnöre

Foto: Sara Z                                                                           (total kostnad c:a 55:-.)

Kommentarer
Postat av: Johanna.B

Hihi, kan minnas ETT kalas då denna figurerade. Minns att jag var ganska fascinerad! :)



Kram

/Johanna

2008-11-03 @ 20:41:08
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: Anna

Min son, som då var sju, hade med sig två sånahär till sin kompis och hans lillasyster när de hade Halloween-fest. Stor succé! Extra roligt när den jobbiga mamman tjatade "jaa, så gjorde vi när jag var liten", med en mycket nöjd ton (det var på 70-talet). :)

2008-11-07 @ 21:40:41
URL: http://juniform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback