Vardagsdesign


Bild: lyckasmedmat.se

När jag stod och diskade nu på morgonen slog det mig att potatispressen sett likadan ut i måååånga år. Visst har det kommit uppföljare men detta som för mig är originalet, den trekantiga galvaniserade, har liksom hållit måttet. Av någon anledning var det en av de första sakerna som jag fick till mitt första egna hushåll under gymnasietiden, pressad potatis serverades det knappast varje dag i den lilla 21 kvadrataren. Men den fungerade även bra som kaffekokare när storasyrran kom på besök: hushållspapper i, malda bönor åsså kokande vatten över det (senare gav hon mig dock, höjden av själviskhet, en kaffebryggare i present haha). När Jesper och jag flyttade ihop hade han ingen potatispress och tyckte att det var lite lustigt att jag (som hellre minglar och dukar än står vid spisen) hade en.

Hittade ingen historia om den på nätet, men har skickat iväg en fråga, så vi får väl se om jag får svar på vem som står bakom denna hållbara design.

Kommentarer
Postat av: Johanna.B

Kul, tror inte jag har sett den faktiskt. Eller vänta, jag har nog aldrig sett en potatispress överhuvudtaget. Men jag som älskar potatismos kanske borde införskaffa en! Din är riktigt fin iaf. Intressant om du kan få fram vart den kommer ifrån!



Ha en bra dag!



Kram

/Johanna

2008-10-16 @ 08:52:55
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: Big sis

Hahaha....gjorde jag??

Det har jag glömt...men du har rätt isåfall, det var av mycket själviska skäl!!

2008-10-16 @ 19:13:15
Postat av: Linda P

Kom in o tävla hos mig :) Ett spa-set kanske inte är så dumt nu på höstkanten??

2008-10-16 @ 20:19:33
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Syrran kanske tänkte att du kunde få andra gäster som gillar kaffe. Fast det låter ganska intressant att få dricka kaffe som är bryggt i en potatispress :-D

2008-10-17 @ 01:40:44
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback