Fager för hela slanten.

Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag skulle spana in Jens Fagers RAW-kollektion på möbelmässan. Detta gjorde jag i montern hos danska Muuto och jag blev inte besviken för produkterna är jättefina.

Foto: Pressbilder från Muuto

Det blev rena rama jag-mötte-Lassie-grejen när jag på kvällen satt och pratade med min kompis L om mässan och hon lite fint påpekade att hon faktiskt hade koll på hans grejer eftersom de är släkt. Fråga mig inte hur jag inte tidigare gjort kopplingen att Jens och jag är från samma hemstad och att L numera heter Fager i efternamn...

Dagen efter gick mamma och jag på Jens Fagers utställning "Ärlighet och sund förnuft" på Katrinheolms konsthall och förutom RAW-serien visades skisser, en lampa och några litografier. Fagert så det förslår.

Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback