Rubiks kub för inredare

Idag fick jag ett infall och tänkte göra slag i saken och byta kökslampa. Jag hittade en sån fin liten lampa på en loppis i somras och fick köpa den för Jesper med löftet att den skulle målas vit innan uppsättning. Tiden har gått och den stackars lilla lampan har legat i arbetsrummet alldeles oprioriterad. Sedan jul har jag känt att det vore synd och skam att måla över den fina gröna färgen och idag tänkte jag alltså sätta upp den i befintligt skick. (undrar ifall "om-jag-målar-den-vit-då?"-finten fortfarande kommer att fungera efter detta)
När idéer väl får fäste hos mig ska det oftast realiseras omedelbums och idag var inget undantag. Glatt skruvade jag isär varje del, för det ska gudarna veta, att jag gör inget halvdant, nej här skulle det rengöras - med Topz! Mindre glatt blev det efter middagen när jag skulle få ihop lampskrället. Hur sjutton satt den ihop och varför i herrans namn fotade jag den inte innan demontering?! Tusan gubbar - måtte detta lära mig en läxa för framtiden.

Nu, en timme senare, har jag provat fem olika varianter och det är tre skruvar, tre små, små muttrar och distanser i två olika storlekar att pilla isär och ihop + alla delar av lampan förstås...
Snacka om Rubiks kub för inredare.


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: ydha

åh, jag känner igen mig! allt måste ske på direkten när en idé väl dykt upp i skallen. har också haft dilemmat med sönderskruvande när jag demonterade min dator för att sätta in en extra hårddisk. men med mycket pill så fick jag ihop den igen! lycka till!

2009-02-01 @ 21:20:41
URL: http://ydha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback