Bärbart akvarium

Jag snubblade över denna härliga grej på Flickr. Ett litet bärbart akvarium, eller guldfiskskål om man så vill. Den är designad av israeliska produktdesignern Michal Shabtiali. Hennes projekt gick från början ut på att ta fram produkter till barn med skilda föräldrar och tanken är att barnet lätt ska kunna ta med sig sitt husdjur från det ena hemmets akvarium till det andra. Skålen är gjord av Perspex akrylplast med handtag av gummi och finns tyvärr endast som prototyp. Vill du producera den eller vet någon annan som kan vara intresserad, kontakta Michal bums!

Jag tycker att idén är lysande, dessutom är skålen så himla söt. Jag skulle ge den till min lil sis så hon kunde ta med sig Leif & Lena och komma och hälsa på!


Foto: Leif & Lena-bilden av Sara Zetterström. Produktbilder: Michal Shabtiali

Kommentarer
Postat av: Designtjejen

Vilken fräck!!

Skulle kommentara Lexington inlägget.. men det gick inte. .vet inte varför!!! :-) Sååå fint. Jag måste dit också. Jag älskar verkligen Lexington! så många underbara saker!

Kramis

2009-01-04 @ 22:01:15
URL: http://www.tv4.se/designtjejen
Postat av: Johanna

Den här var ju hur kul som helst.... Men jag vet inte vem som ska ha den :)

2009-01-13 @ 18:54:43
URL: http://www.missfixtrix.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback