Divanti - en snygg butik

Den lilla klädaffären Divanti i Gislaved har en inredning värdig en storstad! Jag fick nys om boutiquen eftersom min kollega David är en av hjärnorna bakom den klassiskt moderna butiksinredningen. Divanti säljer kvalitétskläder och huserar i Nordenhuset som ligger i den gamla gummifabrikens lokaler från 1910. Det är en av Gislaveds äldsta byggnader vilket naturligtvis bidrar till den sköna atmosfären och därutöver tycker jag att inredningen passar perfekt ihop med de nakna väggarna i tegel, det vitmålade innertaket och de synliga takbjälkarna. Klädstängernas utfomning i skinn med synliga sömmar is to die for! Hela konceptet har något väldigt rustikt och snyggt över sig, en stil som jag ända sedan barnsben varit förälskad i. Då var det vår veterinärs gård, där min familj hade hästarna uppstallade i perioder, som stod för fascinationen. Blandningen av gammalt, lantligt, läder, klassika snitt och exotiska prylar. Jag är definitivt sugen på ett besök.


Foto: Martin Bosac

Kommentarer
Postat av: Imre

Snyggt!!!

Som ägare till siten http://www.butiksmassan.se/ undrar jag vem som har designat och byggt inredningen.



Tacksam för svar!

2009-06-17 @ 08:41:33
URL: http://www.butiksmassan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback