Ett bord to die for...

Inatt drömde jag om ett matbord... Efter en fantastisk kväll med yoga och te med härliga vänner hann jag bläddra i senaste numret av Elle Interiör innan jag resolut somnade med tidningen i sängen. Jag måste somnat med ett leende på läpparna för sidan som låg uppslagen var från inspirationsdelen, där man hade gjort sitt alldeles egna korsstygnsbord a la Paola Navone, för vilket bord sen! och så enkelt att göra själv! Några ohyvlade brädor som man slipar och och målar eller laserar, och borrar hål i så att man kan trä grovt snöre igenom så att brädorna sitter ihop. Bordet kan ju variera hur mycket som helst beroende på typ av snöre eller rep och vilka färger och material man använder på brädorna. Här har vi ett sommarprojekt tror jag bestämt!


Foto: t v Paola Novenos bord från marieclairemaison.com, t h faksimil ur Elle Interör 5/09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback