Tips från inredaren: rama in tapeten

Jag kör igång en ny kategori idag: "tips från inredaren". Här kommer jag att publicera inlägg som visar lite roliga och förhoppningsvis inspirerande heminredningslösningar. Sånt jag gör på jobbet, hemma eller hos någon annan. Ibland kanske det inte är hela lösningar utan bara små tips helt enkelt.

Först ut är den här tavlan som jag gjorde förra sommaren. Om man har en väldigt häftig tapet på en fondvägg t ex. så blir det en rolig effekt om man ramar in en bit av samma tapet och hänger på väggen, eller som här, ställer på en tavelhylla. Dels känns tapeten mer tredimensionell och dels så blir det en synvilla att det bara står  en ram lutad mot väggen (det kan f ö också vara en cool grej). Överkursen är att skära tapeten så att motivet passar prefekt in i bakgrunden, som om den vore utskuren ur väggen

RIBBA ram 70x100, vägghyllan har utgått men STRIPA är snarlik - båda från IKEA. Tapeten heter Eco Velvet 2604 och kommer från Ecotapeter.

Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback