Rutigt på tapeten

Efter att ha fått blodad tand av tapetseringen på jobbet är jag nu sugen på att liva upp sovrummsväggarna. Idag är där en neutral, beige och mönsterlös vävtapet och både jag och Jesper har en längre tid diskuterat olika rutiga tapeter som skulle förstärka den moderna lite New Port-aktiga stilen vi vill ha i sovrummet. De enda jag har hittat som är i närheten av det vi letar efter är dessa tre Ralph Lauren-tapeter från Engelska Tapetmagasinet. Har du något tips om fler rutiga tapeter? Bilderna är lite missvisande dova tror jag, men vilken tycker du är snyggast?
                 
Foto: bilder från Engelska Tapetmagasinet

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jag tycker nog personligen bäst om de två nedersta, men det beror ju på hur det ser ut i rummet för övrigt med möbler, ljus och så mycket annat.

2009-03-30 @ 23:57:46
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Big Sis

Den gråa var ju galet snygg.....efter den den bruna...Läckert!!

2009-03-31 @ 12:30:44
Postat av: Kattis

Ralph Laurens blåvita tapet (om det är den på bilden) gör ju sig himla bra tillsammans med den marina stilen med mycket vitt. :) Apropå RL-tapeter så är jag svag för den med skissade blå segelbåtar på, skulle gärna ha den på landet i stugan men där finns bara vit panel överallt, kanske kan rama in den istället, eller måla av en skiss.. hmm.. kan man inte få se hur sovrummet ser ut idagsläget?

2009-03-31 @ 14:48:48
URL: http://frystaapelsiner.blogspot.com/
Postat av: Linda

Helt klart den i mitten!

2009-03-31 @ 19:20:17
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Tack för smakråden! Som jag sa är bilderna riktigt kassa, för tapeten i mitten är eg. marinblå och den översta heter också blå, fast den ser grå ut, och den leder hittills tror jag. Vet bara inte hur ska jag orka sy ett nytt draperi som inte likt det vi har idag krockar med en blårutig tapet... nåväl tapeten ska upp också ;-).

2009-04-02 @ 21:19:44
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej, kolla även Sandbergs RUT som är en kopia av Ralph Laurens rutmönster...



Hälsar

Sanna

2009-04-21 @ 10:38:42
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Sanna: Tusen tack för tipset! Den var också fin. Jag är dock lite kär i den nästan "ritade" känslan i den översta, med tunna tunna linjer... Det är verkligen inte lätt att välja :-)

2009-04-23 @ 21:12:54
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Snygga, kolla in Sandbergs, de har också snygga rutiga tapeter.

http://www.sandbergab.se

2009-06-10 @ 15:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback