Mors dag, gröna fingrar och röda axlar

Idag är det alla mammors dag - grattis grattis! Solen har strålat från en klarblå himmel ända sen jag slog upp min blå så jag började faktiskt dagen med ett premiärdopp i havet! Isande kallt och härligt uppfriskande. I ett försök att stilla mitt plötsliga sug efter att omvandla mina nattsvarta fingrar åt det grönare hållet (jag har absolut inte ärvt mammas känsla för odling) tillbringades större delen av dagen i trädgården. Förutom en insats hjärt- & lungräddning på en illa åtgången del av gräsmattan tillsammans med grannarna, så planterade jag tomatplantorna som jag köpte igår. Två olika sorter blev det och jag hoppas de ska kunna försörja en och annan sallad i sommar. Efter ganska många timmar ute i värmen har jag nu årets första soleld på axlarna och jag kan riktigt se hur mamma skakar på huvudet när hon läser detta. Jag vet, som du har tjatat på mig i alla år att jag som är rödhårig måste skydda min känsliga hy. Att jag aldrig lär mig.


Foto:Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Morsken

Tusen tack älskade Tvåan.. för det fina kortet!

Gjorde som du skrev... njöt av det vackra vädret, vaknade i Paradiset och jobbade med min "Lotta"..:)

Den börjar sakta ta form.. Stockrosorna har börjat växa, potatisen växer, gräset växer o även ogräset!

Men skönt är det att hålla på med kroppen och knoppen och forma min egen lilla mini-trädgård!

Projektet får ta den tid det tar.. och är verkligen livskvalité..:)

Puss o kram!

2009-06-01 @ 22:18:59
Postat av: my

Vart har du köpt klockan? :-)

2009-06-02 @ 20:35:44
Postat av: Sara

my: Klockan köpte jag på Lagerhaus för ungefär fem år sen, så jag vet inte om den finns kvar, men jag har sett att Rusta säljer liknande just nu.



Mamma: Ser fram emot och få se lottan! :-)

2009-06-03 @ 05:55:55
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback