Något svalkande en dag som denna

Jag känner mig lite varm, nyss hemkommen från jobbet. Det har ju varit rena högsommardagen idag. Innanför dörren låg senaste numret av Residence, Jej! I mejlen låg ett inspirationsmejl från Martha Stewart som gastade: Kick-Start Summer! Gissa om jag blev sugen på något läskande efter att ha kollat in dessa drinktips.

En läsare påpekade att det verkar som jag fått mer blogginspiration. Jag vet inte om det stämmer, för jag har oftast för mycket inspiration så att jag inte vet vad jag ska börja med och då blir det ingenting istället. Däremot har jag bestämt mig för att satsa mer på bloggen och försöker att effektivisera mitt bloggande, och att blogga om det jag vill. Det kanske låter konstigt men idag tänker jag alldeles för mycket på vad jag kan/ska skriva och inte. Det är ju en ganska liten värld och ofta får jag en idé om att blogga om något och om jag då, innan jag själv skrivit inlägget, läser någon annan inredningsbloggares inlägg om samma sak så struntar jag i att skriva om det för att jag inte vill härmas. Även om vi med största sannolikhet satt på varsitt håll och fick inspirationen samtidigt, för hur ofta händer inte sånt inom den kreativa sektorn. Nu har jag bestämt mig för att lägga såndana begränsningar åt sidan för det är ju min blogg och ingen annans. :-) Det skall dock sägas att förut bloggade jag enbart för min egen del men ju fler läsare jag får och ju mer ni kommenterar desto högre blir motivationen att prestera och inspirera! Ni är fantastiska. Tveka inte att tipsa mig om något ni tror jag skulle tycka var intressant. Idag ska jag lägga till min mejladress i layouten (typ två år för sent) så att det går att skriva till mig utan att alla ser också.

Fick precis veta att jag inte behövde jobba på Friskis idag som jag trodde, så nu ska jag istället blanda mig lite lemonad och sätta mig ute i solen och avnjuta mitt inredningsmagasin istället! Vad gör ni ikväll?


Foto: marthastewart.com

Kommentarer
Postat av: hemmabloggaren

Vi har trähus så falufärg kanske inte är så dumt. Ang Tylösand så får vi väl snart se om de blandar elixir i drinkarna :P

2009-05-25 @ 19:52:10
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback