Äntligen Hemma - minnenas television

Jag har precis sett säsongens andra avsnitt av Äntligen Hemma och nog var det lite roligt att inredaren Camilla åkte till mina gamla hoods och loppisfyndade! På Möbelmagasinet i Katrineholm inhandlade nämligen jag och Jesper våra första matrumsmöbler när vi flyttade ihop för nio år sedan. Sex gustavianska stolar i antikvitt med sämre begagnade sitsar för 1000 kr. Nykära som vi var gav vi oss i kast med att gemensamt klä om stolssitsarna. Riktiga tapetserarverktyg lånades av en kompis som klädde om gamla möbler och ett snyggt randigt linnetyg till sitsarna och ett matchande rutigt som blev servetter beställdes från Himla. Det blev himla fint faktiskt. Nu har nästan alla stolarna blivit rangliga och hamnat på undantaget men så sent som i somras fick jag syn på undersidan av en sits i förrådet och kunde läsa;  Nr 1 Jesper & Sara 2000-11-18. Kärlek!


Foto: Skärmdump från hemmakanalen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback