Rosa bandet 2009

Som ni kanske har märkt pågår Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj under oktober månad. Kampanjen drivs för sjunde året i rad  och syftar till att öka medvetenheten kring bröstcancer och att samla in pengar till fortsatt forskning och många rosa produkter i handeln säljs till fömån för Rosa Bandet. Jag läste på Trendenser att ikonprodukten - det Rosa Bandet, i år har formgivits av prisbelönte arkitekten Gert Wingårdh och på bandet står orden ”ska bara” tryckta i punktskrift, vilket uppmanar kvinnor att undersöka sina bröst istället för att skjuta upp det. Tack för tipset Frida. Jag köpte mitt band i söndags, något jag brukar göra varje år, det är ett enkelt sätt att bidra (jag älskar ju dessutom rosa) och jag blev extra förtjust i det grafiska uttrycket med punktskriften. Design med en tanke!


Foto: Sara Zetterström samt pressbild från Rosa Bandet av Karl Gabor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback