Tevens vara eller icke vara

Igår på fikarasten på jobbet kom vi in på ämnet TV-apparater (ett reklamblad från en stor elkedja låg på bordet) och jag och mina kollegor var ganska överrens om att det är en "möbel" att hysa hatkärlek för. Det är svårt att låta bli att styra inredningen efter den samtidigt som utbudet är smalt (det är ju inte precis så att man kan välja färg och form fritt direkt) och det är en ganska själlös tingest. Personligen ä-l-s-k-a-r jag att titta på TV och skulle hellre byta bort mobilen mot att mista möjligheten till att zappa mellan serier och samhällsprogram. Om denna apparat bara inte var så olustig att möblera...

Hur har ni gjort - en sjuttioelvatumsteve med "QPZ"-finesser i mitten av rummet, en tjock-tv som tar upp halva lägenheten eller ingen alls? Berätta!


Foto: carbon fotografagentur

Fantastiske stylisten Jacob Hertzell har lyckats med konststycket att integrera teven med resten av hemmet (även om det inte är en megastor LCD-variant precis)


Kommentarer
Postat av: Lotten

Jag är så lycklig lottad så jag/vi har två vardagsrum. Nere i källaren har vi en gammal tjockteve som står vid hörnsoffan. Inrett som en riktig teve-hörna. I vardagsrummet i markplan har vi ingen teve alls och det är jätteskönt! Däremot har vi teve i sovrummet.... rena lyxen!

2009-10-27 @ 08:43:08
URL: http://ornnatet.blogspot.com
Postat av: mia

mer pysseltips!! :)

2009-10-27 @ 11:18:36
Postat av: Inspirera Mera

Vi har en 40 tums platt-tv som är svart och högblank, sedan står den på en vit högblank tvbänk så det känns som att de passar bra ihop :)

Kram Sandra

2009-10-27 @ 17:48:18
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Pernilla

Hej,

Såg för länge sedan i ett inrednigsreportage att man hade målat en svart fondvägg, man kan även tapetsera med en svart tapet med lite mönster i tex. mörkgrått och sedan hade man hängt upp den svarta tv:n på väggen. Man såg knappt tv:n så det var verkligen snyggt om man nu gillar tex. fondväggar eller något liknande. Det finns ju även vita tvapparater nu, tyvärr inte så många att välja på och priset är högre än för de svarta...men snart kanske det kommer. Sedan har Sony en variant som ser ut som en tavla med sin ram i glas och färg (kan välja mellan fler olika färger)

/7Pernilla

2009-10-28 @ 08:50:42
Postat av: Limpan

Hejrru!

Kan vi inte snickra och pyssla lite och försöka göra tv:n osynlig? En ram som ska snidas och trixas för att passa in i rum och med tapet...sticka ut från väggen och liksom äta upp tv-skrället. Taktilt trevligt också - jag älskar mina snickarbyxor så jag hjälper gärna till.

Motfråga - hur får vi vår tjock-TV att försvinna?



Kram kram

2009-10-29 @ 12:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback