Vårstädning på schemat

Eller förrådsrensningen från helvetet som jag valt att kalla den efter min första sejour igår. Det har varit otroligt glest mellan inläggen på sistone och det tycker jag är jättetrist men jag befinner mig i röj- och rensartagen på alla fronter kan man säga. Jag blir stressad av att inte ha ordning och förrådet har varit min akilleshäl i flera år och nu när helgen plötsligt blev fri, eftersom min tänkta Milanoresa gick i stöpet, fanns det plötsligt tid. Man måste ju smida medan järnet är varmt!
Jag laddade upp med hela bilen full av ny förvaring: DIMPA, SAMLA (smart med genomskinliga lådor så man ser var grejerna finns), SNÅLIS, PAPPIS och HEMLIS, allt från IKEA, och sorterar i olika högar. En hög för kastas, en för skänkas till bättre behövande, en för loppis (tänkte ställa till med garageloppis vad det lider) och en till försäljning - det kanske dyker upp något på bloggen framöver... Åsså en hög för sparas förstås. Eller hög och hög. Snarare ett helt förråd, fast något mer organiserat. Jag kommer tillbaka när allt är på sin plats, eller kanske om jag behöver en paus. Trevlig helg!


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh förrådet är mitt ständigt gnagande dåliga samvete. Nu har vi överfullt därnere och skule verkligen behöva en rejäl rensning. Får bli nångång efter att bebben kommit ut & jag kanske fått inspiration av att se hur bra du ordnat det :)

2010-04-17 @ 12:28:46
URL: http://sometimesalways.blogg.se/
Postat av: jenny

Vad härligt att få rensa:) Själv är jag inne i någon typ av "jag måste bara ha allt som jag inte behöver men kanske behöver i framtiden"-period vilket innebär att vårt förråd snart kommer bli överfullt! Idag inhandlades en söt liten 60-talsbyrå som jag inte vet vart den kan behövas...men den var sååå söt och billig, hihi! Ha en bra helg du med! Kram Jenny

2010-04-17 @ 17:08:05
Postat av: Hildur - fixa&dona

Har du fastnat nere i förrådet? ;-) Själv har jag varit en runda på återvinningen idag. Så nu finns snart inget onödigt kvar i källaren längre. Såå skönt! Får man se efter-bilder sen kanske!? :-) Kram!!!

2010-04-19 @ 22:49:31
URL: http://fixaodona.blogg.se/
Postat av: Therese

Det där känner jag igen! Jag har både rensat, slängt, skänkt, stått på loppis... nu är jag helt slut och tänker att jag aldrig mer ska shoppa...!

2010-04-22 @ 10:53:26
URL: http://corneliascloset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback