Gane Gård - en ny inredningsbutik på Gotland

Det är väldigt mycket Gotland nu, jag vet. Men så råkar det ju vara en plats som ligger mig väldigt varmt om hjärtat också! Jag blev tipsad om en nyöppnad inredningsbutik av en gotländsk väninna, tack Johanna! och måste bara dela med mig av denna nyhet. Gane Gård ligger mellan Visby och Slite efter en högersväng norr om Bäl och just som man börjar tro att en väg omöjligt kan vara så lång och grusig så öppnar skogen upp sig för detta fina ställe. Den mycket trevliga och inbjudande kvinnan som äger gården tillsammans med sin man och har butiken heter Pia Dahl och hon drev tidigare NK Home i Stockholm. Men så förra året byttes storstad mot landsbygd på heltid och i våras inredde eller förlåt, snarare totalrenoverade/byggde de om gårdens potatislager på några månader och slog upp portarna för ett par veckor sedan. Gillar man fransk patina, danska pärlor och gotländska lammskinn så kommer man att älska den här butiken. Själv drömmer jag om ett lantställe där alla dessa shabby chica och newportaktiga saker, som en del av mig är så gruvligt förtjust i, verkligen kan komma till sin rätt. C'est amour!


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Lammskinnen hade gärna fått komma hem till mig!

Butiken ser mysig ut!

2010-08-10 @ 10:50:15
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Hildur - fixa&dona

Åh... blir alldeles svag efter att ha fått se alla dessa härliga bilder från Gotland. Näe. Nu MÅSTE jag boka in en resa dit. Kanske nästa sommarsemester får förläggas på denna ö. Kram! Syns imorgon! :-D

2010-08-10 @ 20:19:03
URL: http://fixaodona.se
Postat av: Johanna Larsson

Va härligt att läsa att ni hittade dit! Fantastiska foton! Stor kram på er :) ..Johanna

2010-08-11 @ 22:18:06
Postat av: Anette Mörner

Vill göra hem reportage hos er. Åker bort en vecka till NY men hör av mig när jag kommer tillbaka. AM

2010-10-19 @ 21:31:38
Postat av: Mona Rönningen

Helt underbar butik i en fantastisk miljö! Klart värt ett besök!

Mona

2011-06-19 @ 12:45:28
URL: http://www.hottadoggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback