Kaprifol blir årets färg

Förra året var första gången jag intresserade mig i Pantones val av årets färg och jag vet inte om det berodde på fenomenet once you've seen it, it's everywhere eller om det faktiskt har varit väldigt mycket turkost i år. I så fall kommer det bli väldigt mycket rosa nästa år för idag lanserade Pantone färgen för 2011 - Honeysuckle, eller Kaprifol som det heter på svenska. Kanske börjar min fleråriga kärleksaffär med rosa så sakteliga svalna för hjärtat tog inte det där välbekanta skuttet som det brukar vid åsynen av kulören, och det ligger väl något i det för för mig är Kaprifol vit.


Foto: Pantone och via one•sidney•road


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag är inte mycket för rosa, har jag det hemma så blir det i små, små detaljer. Jag kan tycka att det ser väldigt fint ut hos andra, hos mig känns det nästan alltid fel! :-D I bland händer det dock att jag hittar en nyans som jag gillar, så helt anti-rosa är jag inte. :-)

2010-12-10 @ 07:41:41
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Lilla jag

Jag gillar rosa, så det passar mig bra :)

2010-12-10 @ 22:53:38
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gud vilket fint badrum!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback