På begäran: vett och etikett

Först vill jag bara tacka för alla kommentarer jag fått den senaste tiden, det är så roligt att läsa dem och jag uppskattar verkligen att ni tar er tiden. Tack!

Efter att ha fått frågan hur etiketterna till saften blev kommer det här en liten show off. Först tänkte jag ha vitt papper med svart text men vid närmare eftertanke blev det precis tvärtom (jag gillar att skriva med vit gelpenna). Jag stansade etiketten med en etikettpunch och klistrade de små vita lapparna på fram och baksida för att förstärka hålet som jag också stansade ut. Jag tycker att snöret i gammeldags stil (inhandlades på Iittala Outlet under denna trip, vi fick vända och åka tillbaka och köpa alla färger...) passar perfekt till flaskan och bryter av fint mot den lite mer moderna etiketten. Denna gång blev det annorlunda mot sist jag gjorde saft. Både saft och etikett blev bättre! (Saften får en vackrare färg om man använder färska blommor, fläderblommor kan man annars frysa vilket jag gjorde förrförra året med en brungul saft som resultat.) Har du någon etikett du är extra nöjd med? Lite inspiration uppskattas så kommentera eller mejla på littlemissfixits(a)gmail.com så kan jag visa bilder och länka bloggvettigt...


Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Snygga!! Har också bunkrat upp med dessa fina snören på just Ittala outlet (K-holm).

2010-07-17 @ 19:01:17
URL: http://ww.snyggtigen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback