Traditionsenlig loppis

För tredje året i rad åker vi nu mot den årliga loppisen på Gnistan söder om Karlskrona. Det är en fantastisk loppis med ett lite speciellt arrangemang av en lokal idrottsförening. Först köar alla utanför grindarna, sen släpps man in och har en halvtimme på sig att reka utbudet och lägga bud. Prick klockan 14.00 öppnar handeln och om man vill ha något särskilt mycket är det bäst att hålla sig på plats för om någon annan spanat in samma pryl så blir det budgivning! Förra året gjorde Jesper och jag misstaget att spana in 3 saker, välja varsin budgivning (jag förorade min, Jesper vann sin och en urfin hatthylla) och sedan rusa till den tredje bara för att upptäcka att det vi med facit i hand ville ha mest redan gått för en ynka 50-lapp. Då var det en industrilampa och det är det vi är på jakt efter idag (kan bli svårt efter det senaste årets hype). Vi letar lampa dels till köket och även till sovrummet. Som vanlig spanar jag efter bokstaven "S" och dalahästar också... Sköna söndag!


Foto: bilder från Sköna Hem


Kommentarer
Postat av: Ramona

Ser fram emot att se vad ni erövrade.

2010-07-18 @ 22:04:56
Postat av: Lina

Saknar svenska sommar loppmarknader - men lyckades fynda på en liten italiensk "antikmarknad". God "jaktlycka" och glad sommar!

2010-07-22 @ 00:38:11
URL: http://www.desperatedesigners.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback