Nya R.O.O.M

Idag kunde jag sluta lite tidigare och ta pendeln in till city. Målet var att spana in en ny mobiltelefon lagom tills mitt abbonemang löper ut om några veckor men det hindrade ju inte en snabbvisit i nyöppnade R.O.O.M högst upp i PUB-huset. Oplanerat som det var hade jag bara mobilkameran till hands så ha överseende med bildkvalitéten.

Det var flera år sen jag besökte den gamla butiken på Ahlströmergatan så jag kan inte inte precis jämföra då med nu, men jag blev ändå glatt överraskad av de fina interiörerna och roliga smådetaljerna. Visst säljs det många välkända märken men också en del rariteter, särskilt gillar jag att de löpt linan ut och anammat den rådande ateljétrenden i sin inredning. Den illfina gröna stegen trodde jag först tillhörde butiksinredning, inte alls ovanligt beträffande sånt jag brukar fastna extra mycket för, men den var glädjande nog också till salu. Duschen upprullad som en trädgårdsslang var en annan rolig detalj och den diskreta skärmväggen av linor dragna kors och tvärs fick min hjärna att göra lite kreativa frivolter direkt. Det är så himla härligt att kunna ta del av stockholmsutbudet så här på vardagsbasis, lite lyxigt till och med. Uppnåddes målet med utflykten då? Jodå, nu matchar min teknikarsenal varandra perfekt!


Mobilfoto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Josefine- at home

Åh roligt med shopping i Sthlm! Jag har inte besökt nya Room än men ska upp till Sthlm i augusti (formex) och hoppas jag hinner med ett besök då. Jag tycker dock det är synd de inte har möbler och saker från Habitat längre:(



Hoppas allt är bra med dig! Du har inte ett nytt Malmö besök inplanerat:)? Kram Josefine

2010-05-12 @ 11:53:12
URL: http://josefineathome.blosgpot.com
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Jag blev också väldigt positivt överraskad av det nya Room. Superbra och snyggt jobbat av dem! De har lyckats skapa härliga miljöer i Pubs annars rätt så trista lokaler. Kram

2010-05-12 @ 12:01:36
URL: http://hemmariket.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Kul att få se lite bilder för oss som inte bor i närheten.

2010-05-13 @ 09:02:49
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Jannice

Kikar in och skriver en rad till dig! Hoppas allt är bra med dig och att det snurrar på.



Kram kram Jannice

2010-05-17 @ 21:27:55
URL: http://blogg.addsimplicity.se/
Postat av: Purple Area

Kul, jag vill också kika in där.

2010-05-18 @ 21:29:57
URL: http://purplearea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback