Färgsorterat

Äntligen kan jag surfa på laptopen genom min iPhone, känner mig som ett tekniskt geni efter alla turer kan jag lova er. Jag hittade en bild i samma telefon som jag har snapshottat från något av de senaste dagarnas inspirationskavalkad i inredningsväg och reflekterade över lite inredningskunskap. Kurs A.

Många liknande produkter i olika färgsättningar kan lätt bidra till en rörig upplevelse och ett väldigt effektivt sätt att skapa en struktur i mångfalden vare sig det gäller böcker, skivor, pennor eller sänglinne är att färgsortera. Mina pocketböcker i sovrummet är färgsorterade men jag har inte tänkt på att cd-skivorna med fördel kan gå samma estetiska öde till mötes. Jag tillhör troligtvis den sista generationen som har en hel drös med cd-skivor hemma, och istället för ett nödvändigt ont som man (läs: jag) gömmer i lådor kan de, precis som på bilden, bli en härlig del av inredningen. Vanligtvis är jag av motsatt åsikt men i det här fallet sticker jag ut hakan och säger - form före funktion.



Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it. Mobilfaximil från okänt inredningmasgasin




Kommentarer
Postat av: Frida H

Jag brukade alltid sortera mina CDs i färgordning i mitt CDställ :)

2010-11-11 @ 13:16:48
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: gella

Hmmm, men hur hittar man bland skivorna då? Måste ta ett tag innan man lär sig vilken ryggfärg man ska söka efter -åtminstone för min del! Men snyggt var det, det håller jag med om! :)

2010-11-11 @ 15:44:57
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Sara på Little Miss Fix It

@ Gella: Jag håller med om att det inte är särskilt praktiskt, som sagt form framför funktion :) (något som jag annars sällan anammar)

2010-11-16 @ 06:50:22
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Sofia-Tingelings

Aha, det är det jag ska göra med alla cd-skivor som ligger i ett hörn och dammar.

2010-11-18 @ 22:23:23
URL: http://tingelings.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback