IKEA the book

Imorgon lanseras IKEA the book. Det verkar vara en färgstark skildring av formgivarna, produkterna och mycket av det som bidragit till det IKEA vi ser idag, allt utifrån författaren Staffan Bengtssons (bl. a chefredaktör på designtidskriften FORM) perspektiv. Boken finns i tre färger och på både svenska och engelska och kan beställas direkt från Arvinius förlag eller på Adlibris. Jag är supernyfiken på boken och särskilt då att läsa om formgivarna - det är ju på den himlen jag själv hoppas att lysa en dag. ;)


Foto: pressbilder Arvinius

Kommentarer
Postat av: Lotten

Åhh den blir jag nyfiken på! Måste kolla in den nästa gång jag är på IKEA...

2010-11-16 @ 08:07:43
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Ylva

ser väldigt spännande ut det där. en smula dyrt (om man inte får chansen att smygkika i den innan så man vet vad man får.) det är ju alltid ngt av en chansning att beställa på adlibris.

2010-11-16 @ 08:59:08
URL: http://darlingthings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback