Shoppingtips - The Home Company

Första advent betyder sedan barnsben julskyltning för mig, en tur på stan och kanske några julklappsköp. För några veckor sedan var jag i Karlskrona på en shoppingtur för första gången och en given butik att besöka var The Home Company som jag beställt Designers Guild-tyg ifrån tidigare. Butiken är som en godisbutik för inredningsälskare med ett brett sortiment av namnkunniga designers med allt ifrån små bra-att-ha-saker till basutbud som soffor och lampor. Jag hade så kul tillsammans med Lia, butikschefen, att jag nästan glömde tiden för den kvällens kalasbjudning och innan jag var tvungen att kasta mig i bilen så hann jag beställa en uppsättning the Dots från Muuto. Via ett trevligt mejl häromdagen fick jag veta att de borde dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst - hurra! Jag gillar verkligen butiker som förstår vikten av att ta hand om sina kunder och kanske ge det där lilla extra, som ett muntert leveransbesked eller ett intresserat samtal om inredning och jag hoppas att våra vägar korsas igen. Om du ska på julskyltning i blekingetrakten så missa inte denna snygga inredningsaffär, och ska du inte dit så har de en finfin webbshop med ett urval av produkter här. Gillar dessutom deras slogan "Design is not a philosophy, it´s for life". Amen.


Foto: Sara Zetterström

Gobitar från Jieldé, DESIGN HOUSE STOCKHOLM, Oddbirds, Flos, Muuto, Ferm Living, Rice och Hay för att bara nämna några av leverantörerna. De säljer även fina kuddar i eget namn, en söt prylfavorit är Once a day - burken med lyrisk medicin för årets alla dagar och på sista bilden står Lia och visar en nyhet vars "pappa" jag redan lyckats glömma.


Kommentarer
Postat av: Ylva

åh den där affären verkligen ett schysst ställe. Är i Karlskrona ibland och Jag hittade bland annat tryck från Blafre där, långt innan de blev så tillgängliga som de är nu.

2010-11-29 @ 10:19:32
URL: http://darlingthings.blogspot.com
Postat av: andreas

shit vad med prylar, du gillar verkligen sånt förstår jag.

2010-12-25 @ 13:55:18
URL: http://addan.blogg.se/
Postat av: Hugolotte

Very interesting site. I have bookmarked you.

2011-03-04 @ 11:09:47
URL: http://hugolotte.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback