Appropå helg

Kanske lite långsökt att referera till den stora julhelgen i föregående inlägg ha-ha... Men nu ÄR det i alla fall helg. De senaste vekorna har vi bytt rutiner här hemma för tidigare var söndag den stora fixa/städa/tvätta dagen men nu är det fredagstvätt som gäller, skönt att ha det avklarat och om man varvar med god mat och/eller tv-underhållning mellan maskinerna så sköter det nästan sig självt. Jag älskar snittblommor och försöker unna mig en bukett så ofta jag bara kan (vardagslyx vardagslyx!) och eftersom middagsfronten i veckorna ser väldigt varierade ut med allt ifrån kaviarmacka till artistiska flerrättsexperiment tillför verkligen lite blomsterfägring enorm mycket till middagsbordet (särskilt till den första varianten). Idag hittade jag en spännande bukett med färgat kål för 49:- på ICA Maxi, ja tack! Imorgon ska Jesper och jag åka på utflykt söderut och på kvällen vankas det 30-årskalas, men på söndag - då är jag åter på bloggen så glöm inte att kika in då, och under tiden kan du ju lämna en kommentar, det gör mig så glad! Jag bjuder på en pausblomma så länge, trevlig helg!


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag stod också o höll i en sådan bukett häromdagen, men så kom jag på att vi inte har någon bra vas /: typ det enda som vi inte har för mycket av i det här hushållet, som jag samlar på mig. Men idag ska vi till Ikea så då ska jag införskaffa mig en vas o sen buketten! Ha en mysig helg. Kram E

2010-10-16 @ 08:27:23
URL: http://www.emelish.blogspot.com
Postat av: Sofia-Tingelings

Hoppas du hade en underbar helg Sara, här har det varit snö, tennis, chilensk afton och idag spöregn och mys i soffan. KRAM!

2010-10-17 @ 09:25:20
URL: http://tingelings.devote.se
Postat av: Sara på Little Miss Fix It

@ Emelie: Hoppas att du hittade en fin vas!

@ Sofia: Helt fantastisk har den varit, precis som din verkar ha varit. Jag undrar bara när jag ska hinna städa och ta hand om vårt bombnedslag till hem, sädär som det brukar bli när man knappt är hemma och bara gör massa roliga men uttröttande saker... ;) Kramkram!!

2010-10-17 @ 20:46:50
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Sara - jag njuuuter av din blogg! Det är härligt att läsa och ta del av de fiiina bilderna. /Ulrika

2010-10-18 @ 19:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback