Helgens mission impossible?!

Jag var uppe med tuppen idag för att fånga dagen och ta tag i några av mina hemmaprojekt. Ett är att leta reda på två inspirationsbilder som jag sett i några av mina magasin. Det ena gäller en fantastiskt härlig gammal industrilampa som jag haft i källaren i flera år (fick den av Smurfit som jag besökte under ett skolprojekt) och anledningen till att den inte pryder någon av våra väggar är att den saknar ett fäste. Såg en liknande lampa i något danskt hemma-hos-reportage och det är alltså den bilden jag är ute efter för att låta tillverka fästet hos en smed. Den andra gäller en kudde som är gjord av flätade sidenband, så himla snyggt! Kan bara inte erinra mig när det var jag såg den och som ni ser på bilden så finns det lite att leta i, snart är 2010 avklarat - bara att ge sig på magasinen från 2009 alltså. Vissa är slav under nikotinet och undertecknad tillhör beroendegruppen tidningsjunkie. Blir detta helgens mission impossible månde... Någon som känner igen sig och har funktionella tips för framtiden till en som inte kan med att klippa i glansiga magasin?


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: ANGELICA [foto&personligt]

riktigt bra blogg du har! :D



lust å följas via bloglovin? :)

2010-10-02 @ 14:05:31
URL: http://steeler.blogg.se/
Postat av: gella

Får du tips på hur man undviker att klippa (eller ännu värre riva ut) ur tidningar så får du gärna tipsa vidare! Själv samlar jag hellre filer på datorn, men det är ju inte alltid att reportagebilder återfinns på tidningarnas hemsidor...

2010-10-02 @ 15:48:39
URL: http://gella.blog.se
Postat av: carina

Usch jag är oxå samlare på främst Hus&Hem som jag prenumererat på sedan 1995 men fick härom året ett samlarstopp från familjen eftersom det tog FÖR mycket plats så jag slängde tidningar fram till 2000 så nu har jag bara 10 år sparat, men då har jag vissa perioder haft även Drömhem eller vad den hette så rätt mycket tidningar blir det!

Har alltså då nästan en full 80*35 Faktum stomme med täckta dörrar i källaren med inredingstidningar samlade i en eller två tidskriftssamlare för varje år.

Det är rätt kul att läsa om tidningarna.

Ibland tar jag en årgång och ställer vid sängen och läser om innan jag somnar, för att minnas lite trender och hitta nya ideer.

Har då som du kan förstå inga tips till dig. Klipper inte heller i mina tidningar!

Lycka till med letandet och sparandet.

2010-10-02 @ 23:22:08
Postat av: Frida på Trendenser

Word sister!



Niklas sa precis till mig (med allvarligt tonläge)

"- Frida, du lägger väldigt mycket pengar på tidningar..."



Ha ha... Jag förstår dig med andra ord till fullo.

2010-10-03 @ 12:52:13
URL: http://www.trendenser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback