Minikonst på väggarna - tapet av 26 000 frimärken

Jag läste i tidningen att det är Frimärkets dag i Kalmar idag, vad passar då bättre än att visa denna halvgalna inredningsidé. Det är väl bäst att utfärda en liten varning, blir man inspirerad så bör man nog vara beredd att lägga åtskilliga timmar på detta projekt, och välja yta med omsorg om man inte tänker bo kvar hela livet. Tänk dig själv att göra som Gunnar i Värmland, han har tapetserat hela hallen med frimärken som han samlat på sedan han var tio år (dvs i 65 år). Han började för ett par år sedan att tapetsera dem med klister på väggarna och nu är hela hallen täckt med ungefär 26 000 frimärken. Jag gillar idén och ser framför mig hur det verkligen skulle kunna vara en superläcker inredningsdetalj på begränsad yta i ett ganska strikt, sparsmakat och modern hem. Bara att börja samla då...


Foto: Britta Staake, bilderna är publicerade med tillåtelse av fotografen

Kommentarer
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

OJ, vilket jobb! Imponerande. Och fint blev det också.

2010-09-26 @ 13:57:32
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: sissel

Så coolt! Nu har jag fått ett användningsområde för lådan med frimärken efter min farmor! Kanske inte blir en vägg, men något annat!

2010-09-26 @ 21:53:54
URL: http://sissel.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Vilken kille den där Gunnar och vilken mosaik han skapat!

2010-10-01 @ 23:46:04
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback