LEVA Husfabrik

I skogen bakom LEVA kungslador på Toftavägen ligger LEVA Husfabrik. Där finns utställningshusen tillgängliga och inspirerande och trots att jag besökte stället i söndags, totalt slutkörd efter lördagens bröllopsfest och med ett hällande regn i bakhasorna så fick jag en enorm energikick av att vistas i de enkla husen. Det är verkligt fina material och trots sina blygsamma 39 m² har exempelvis ALTEA en känsla av rymd och härligt ljus och jag gillar verkligen den råa finishen. Det känns som ett stort vuxenlego och inom loppet ca 8 veckor, om jag inte missminner mig, så kan man ha ett livs levande egenkomponerat hus med lite tillbyggda kroppar i olika vinklar. Jag upplevde inte prisbilden som chockerande dyr heller, men det är klart sen återstår ju tomt, vatten och avlopp och kök t ex. Bakom iden står fyra kvinnliga arkitekter, inredare och trädgårdsmästare med bl. a butiken GRANIT och Rosendahls trädgård (man kan riktigt se influenserna) på CV:t. Imponerande är bara förnamnet och jag försöker i skrivandets stund övertyga Jesper om att vi visst behöver ett eget jättelego...


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sara,

har börjat följa din blogg nu med stort intresse :) Mysiga hus...var kan jag hitta en billig (?) tomt vid havet att ställa ett sånt på? Ni kan väl förresten köpa ett gemensamt vuxenlego-hus att ställa på gården? Ta upp det på nästa stämma vettja!! Kram

2011-08-10 @ 10:18:02
Postat av: Ullis

Mitt namn försvann...det är Ullis som skriver :)

2011-08-10 @ 10:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback