Två nya favoriter från IKEA

Sedan jag slutade jobba på IKEA Kalmar har jag bara varit där en endaste gång på 2,5 månader så när hallrenoveringen krävde ett besök på ett byggvaruhus i samma köpcenter passade det väldigt bra att ta en snabblunch i restaurangen och en turburunda genom varuhuset. Åh vad jag saknar mina fina gamla kollegor som jag hade turen att få krama om längs vägen! Trots att det gick undan så hann jag "spotta" en och annan augustinyhet. Vad sägs om en storebror till hemmafavoriten (handen på hjärtat, vem har inte en i köket, garaget, källaren eller på vinden?) och tillika kökspallen BEKVÄM. Jag använde den nya trappstegen i en studioplåtning precis innan semestern och den är praktiskt ihopfällbar och verkligen superbra till att nå den översta hyllan uppe vid taket i en standardlägenhet eller högre. Men helt onödig i vår pygme-vindsvåning där t o m jag når taket om jag står på tå. Den andra favoriten har jag suktat efter i över ett år! Det är nackdelen med att jobba on the inside, du får nys om nyheterna så långt i förväg att du hinner att halvt längta ihjäl dig innan de finns i butik. Lampan ÅRÖD är en nygammal favorit som lyckligtvis kommit tillbaka både som arbets- och golvlampa, jag vet inte när den slutade att säljas (eller vad den hette då) men förutom i mitt nuvarande kontorslandskap så har man kunnat gilla den via Pia Ulins bilder från kungsholmslägenheten för Elle interiör (bild publicerad med tillåtelse av fotografen). Hittar den ännu inte på Ikeas hemsida men den är värd varenda en av sina 449:-.
I tell you.

PS Jag tror bestämt att jag måste börja jobba snart, lite tidsbrist kanske hejdar den skrivdiarré jag verkar lida av... 1400 tecken till två ynka produkter... seriöst? DS


Foto: IKEA

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Svar ja. Den var värd att vänta på. ;-) Vill ha både golvlampan och arbetslampan tror jag bestämt. Attans... jag som har gett mig själv IKEA-förbud. Snart är allt här hemma från IKEA känns det som. Dags att börja fixa&dona och skapa lite egna lösningar också. Snart så...

2011-08-16 @ 00:11:23
URL: http://www.fixaodona.se
Postat av: Tinakusina

Vår användbara BEKVÄM har just lediggjorts från sitt långvik som altantrappa :) och välkomnas tillbaka i köket hos pygméfamiljen Långh så snart någon orkar skrubba av den lite. Eller kanske att målardottern kunde kludda på lite färg kanske?!

2011-08-16 @ 12:52:57
Postat av: pernilla

Lampan är helt underbar!

2011-08-16 @ 22:11:59
URL: http://vitaparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback