Var det någon som sa riobrunt?

I helgen sprang jag förbi Åhléns i Göteborg där de hade dukat upp Iittalas höstnyheter. Det klack till i mitt färgkänsliga inredarhjärta och en enorm vill ha-känsla infann sig. Jag har hela veckan gjort mentala u-svängar till den fina färgen (i perfekt kombinationen med porslinet Korento som jag bloggat om tidigare) och febrilt försökt sätta namnet på denna varma, apelsinigt glasiga ton. Konjaksorange? Ljust apelsinrosa? Men nä, inget har riktigt kunnat beskriva färgen så gissa lättnaden när jag surfade in på Iittalas hemsida och de serverar mig namnet riobrun. Inte för att jag blev så mycket klokare men jag har ju heller aldrig varit i Rio, så japp, riobrunt är mitt nya svarta. Jag som bokstavligen avskydde denna dussinprodukt till kivilykta är nu djupt fascinerad över möjligheterna till kombinationer och samlingen hemma växer så sakteliga. Kolla in Iittalas lilla kiviskola i detta youtube-klipp, om jag har gjort hemläxan har alltså brilliancefamiljen fått ännu en medlem.


Foto: Montage av produktbild från Iittala och egen bild Sara Zetterström, Little Miss Fix It



Kommentarer
Postat av: tinajo

Det var en väldigt fin nyans! :-)

2011-08-26 @ 22:23:31
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Anna-Karin

Ser fin ut. Själv är jag inne på att uppgradera med ytterligare en kivi i den simpla färgen yellow.

2011-09-03 @ 00:31:02
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback