mera skryt

Här kommer resten av bilderna, från IKEAs nyhetslansering för webben i oktober, som jag inredde i somras. Gå gärna in och läs designernas tankar bakom produkterna, det ger alltid ett mervärde tycker jag. Någon som verkligen funderat och haft en anledning att dra ett streck just si eller så, någon som med sin kunskap vetat att just denna form känns precis rätt och materialvalet gör att prislappen blir den och den... Superintressant om ni frågar mig.

Textilserien BENZY är upptäcksfärderna och mönsterkorsningarnas bärare och jag ville att känslan skulle bli något av en blandning av Harry Potter och Pirates of the Carribbian, fast på ett fluffigt utställningssätt alltså...


STORSELE rottingfåtölj har de senaste månaderna blivit en it-möbel på var och varannan inredningsblogg, här är fokus den snygga ryggen som är väl utprovad på fabriksgolvet för att få den rätta komforten även utan en mjuk dyna.


Stolen SIGURD har en yta av tålig laminat, något som även står emot repor från den jeansbärare med flest myror i byxorna... Den här bilden var riktigt klurig att få till, grundidén var en helt annan (utan mänsklig bakdel) och vi testade alla möjliga mer eller mindre lyckade varianter och bestämde oss till slut för en. (Sista bilden kan vara som sista åket på skidor ni vet, man ska helst skippa den.) Någon vecka senare sa Art Directorn att de valt bilden nedan istället så nu får i alla fall min rumpa sina 15 min i rampljuset...

Foto: IKEA




Kommentarer
Postat av: Ida

Alltså det här är ju en inredningsblogg. Men jag MÅSTE fråga, för jag strävar efter den där färgen på håret gång efter annan utan att lyckas - inte ens frisören verkar förstå vilken nyans jag vill ha trots bilder!



Vilken färg använder du? Så himla fin färg!

2011-12-07 @ 12:12:47
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

Ida: Ha-ha, vad söt du är. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för det är min naturliga hårfärg (även om jag tror att fotografens ljus gör det lite mörkare än hur det uppfattas i dagsljus) men tack får jag väl säga! :)

2011-12-07 @ 12:58:26
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha det roliga är ju kanske att jag bara tar för givet att det är färgat - så inne är jag i mitt färgletande! Men då får jag väl tacka för hjälpen ändå och säga att du har ett fantastiskt hår!

2011-12-07 @ 16:13:11
Postat av: Malin G

Haha, jag kände igen den söta lilla rumpan innan jag läste att det var din. Och håret förstås, för det ser ju ut som mitt eget!

2011-12-07 @ 18:11:23
Postat av: Sofia

Duktiga du. Otroligt fint. Heja dig! Och kram!

2011-12-08 @ 10:44:07
URL: http://tingelings.elleinterior.se
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

Sofia: Tack du fina!! Massa kramar tillbaka!

2011-12-09 @ 00:24:02
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback