Fint för väggarna av Margareta Gelles

Igår fick jag ett brev av svärmor som hade varit på vernissage på Galleri Sjöhästen i Nyköping, ett mysigt litet galleri jag besökt många gånger eftersom min moster ägde det för några år sedan. Med i brevet låg det ta-med-sig-blad (visitkort modell större som finna på utställningar och mässor, det finns säkert något namn för det) från de utställande konstnärerna och den ena var Margareta Gelles som har sin ateljé i Torshälla, med kommentaren "tänkte att du kanske är intresserad. Är det en Margareta Gelles affisch som ni har?" Jag är osäker på vilken tavla hon menar eftersom det mesta som pryder våra väggar passar in i hennes lekfulla naivism i blandteknik, men nej inget av Gelles - än. Åh, det blev omedelbar kärlek och nu toppar den rosa Babe-tavlan min önskelista. Den är stor som ett hus, 1.5x2m, och kostar säkert därefter så nu är det bara att jobba hårt och belöna sig hårt, som Frida skulle ha sagt. Den skulle verkligen passa fint in på vår höga vägg i trappan med en bredrandig bakgrund i svartvitt soon to be. Tipstack till svärmor Christina!

Uppdatering 110128: Kolla vad härligt, Maggan Gelles har kommenterat inlägget! 45.000:-. Jahapp, då var det bara att åka och jobba då...


Foto: bilder från gelles.se

Kommentarer
Postat av: Liv

how cute!!

2011-01-27 @ 09:14:13
URL: http://livan86.wordpress.com
Postat av: Margareta Gelles

Tack,för att du gillar min konst.NK i Stockholm ville köpa den förra året,men dom hade en viss budget och fråga om jag kunnde pruta.Sa ifrån det är min bäbis den målningen tar för mig ett halvår att jobba lager på lager.Sen har jag väntat länge för att hitta ramar som passar mitt måleri,fann dom klick sa det.Dom är helt urskurna i gedigen trä med högblank målning.Och det roliga är ,,dom ser ut som frimärken,ögat luras när man ser den på hög höjd.Kan tala om att bara ramen kostar 10.000kr

Så priset för helheten ,matreal som bla färg duk special kilram,och inte pprata om timmpening.Målningen kostar 45.000kr.Ska ha utställning på Stenninge slott i Märsta februari, då får hon hänga med plus en annan stor målning,men Babe är älsklingen för mitt hjärta,så den dagen den ryker,då vill jag se vem och varför och var den hamnar.

MVH.Margareta Gelles

2011-01-27 @ 10:10:23
Postat av: pernilla

Vilka fantastiska tavlor! Jag älskar I can see you. Vilken grej att konstnären själv kom med feedback så snabbt ;)

2011-01-27 @ 10:23:47
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Niko på Blogvertiser

Hej!



Vi på Blogvertiser vill inbjuda dig till vårat nätverk av bloggar där du har möjlighet att tjäna pengar genom att skriva recensioner och omdömen åt våra annonsörer.



Efter att ha besökt din blogg tycker vi att den har ett bra upplägg och innehåll som våra annonsörer troligtvis skulle uppskatta.



Blogvertiser har i dagsläget väldigt många bloggar och annonsörer men vi är alltid i jakt på nya kvalitetsbloggar som vi kan hjälpa tjäna pengar genom vårt nätverk.



Vanligtvis så betalar en blogg post allt mellan 50-1000 kr beroende på bloggens trafik och kvalité. Annonsören bestämmer om ett ämne som du ska skriva om men det är helt upp till dig och bestämma vad du skriver och känner du att informationen inte är intressant för din blogg så kan du neka uppdraget utan några som helst problem.



Om detta låter intressant så får du gärna gå in på vår hemsida (http://www.blogvertiser.se) och läsa lite mer eller kontakta mig per mail så kan vi personligen berätta lite mer.



Fakta:



Du kan tjäna pengar!

Du bestämmer om du vill blogga om uppdraget.

Uppdragen kan ta allt mellan 5-30 minuter och skriva



Med vänlig hälsning

Niko Lupala

www.blogvertiser.se

2011-01-27 @ 10:53:59
URL: http://www.blogvertiser.se
Postat av: smäm

Åh, hur fin som helst!

2011-01-27 @ 11:19:35
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Jag jobbar som redaktör på blogg.se och undrar om det finns någon mail jag kan nå dig på? Hör gärna av dig till mig så snart som möjligt.

2011-01-27 @ 13:03:36
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilka underbara målningar, jag gillar lefullheten i dem!

2011-01-29 @ 09:56:25
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Superläcker tavla! Den gillade jag verkligen.

2011-01-30 @ 08:19:31
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Inspirationland

Hur fin som heslt!



Kolla gärna in min nya blogg om inredning och design:)

2011-01-31 @ 17:56:45
URL: http://inspirationland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback