Överraskande prisvärt

I förra veckan besökte jag för första gången Svenskt Tenns webbshop. Jag näthandlar ofattbart lite med tanke på hur mycket jag rör mig på internet, men nu kom det sig så att reklambyrån bakom shopen är Futurniture, som även är mamma till IKEA-bloggen LIVET HEMMA, och jag dök in för att spana in deras arbete. Säga vad man vill om sortimentet som absolut är jättevackert på webben också, men det är något visst med att promenera på fashionabla Strandvägen ner mot Djurgården, förbi Dramaten och dyka in i Tennets fysiska butik. Inte för att jag handlar där i någon större utsträckning då prislappen ofta är alldeles för stor för min plånbok, men för att där finns en sådan enorm designskatt i Estrid Ericson och Josef Franks grejer, och inspiration är gratis, eller hur? Jag försöker hinna med ett besök åtminstone ett par gånger om året när jag är i Stockholm och Estrids Ekollonglas har jag trånat efter jag vet inte hur länge och inte ens tagit reda på priset utan bara antagit att den kostar många hundralappar.

Döm om min förvåning när jag upptäckte att den kan bli min för 150 riksdaler. Livet är fullt av surpriser och detta var ju en positiv sådan! Dessutom kan jag sitta hemma i Kalmar och göra en beställning, om jag nu inte orkar vänta tills nästa resa till huvudstaden.


Foto: bilder Svenskt Tenn i eget kollage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback