Holländska traditioner

Den främsta anledningen att vi firade midsommar i Eindhoven var ju för att min kompis Maria inte var helt nöjd med att missa firandet i Sverige (plus att vi var väldigt nyfikna på att se deras nya hem såklart). Så snapsvisor och sill enligt sed a la Svedala, men jag fick även ta del av lite holländska traditioner. Visste du t ex. att när man tar studenten så firar man Geslaagd och hänger ut en skolväska utanför fönstret eller i flaggstången. En annan rolig grej är alla varianter av storkar som kommer på besök när holländarna får barn. Jag såg uppblåsbara varianter och även de som hade byggt bo men en av de roligaste som jag dessutom lyckades fånga på bild var den här. Denna stork kraschlandade visst med ett litet gossebarn (med reservation för eventuella holländska språkvurpor)!
Foto: Sar Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Eastcoastmom

Underbar stork!

2011-07-09 @ 16:54:43
URL: http://Grrringo.blogspot.com
Postat av: Emilia

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2011-07-12 @ 12:03:09
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback