Vägglampa etc...

I min jakt på avstamp inför ett jobbprojekt fastnade jag häromveckan för Sibella Court's bok Etcetera. Den fyllde sitt syfte, jag fick igång kreativitetshjulet, men jobbprojektet tog sen en helt annan vändning än vad boken hade att erbjuda för som det så ofta är med inspiration - man vet aldrig riktigt var man hamnar. Tänkte dock dela med mig lite av det som fastnade från boken, som denna fina variant av "sänglampa". Gillar idén att skriva en rad på insidan av skärmen, något att upptäcka först på nära håll. (Jag har ju en förkärlek för små överraskningar, när det kommer till inredning skall tilläggas, obehagliga dito göre sig icke besvär.) För att inte tala om upphängningen och ännu bättre blir det ju om man kopplar in den också så att den fyller en funktion. Författarinnan själv verkar ha en grav faiblesse för vägghängda taklampor, vilket huserade på var och varannan sida i boken men personligen föredrar jag nog att göra något liknande på en enstaka plats och lite mellanmjölks-trist ursäkta mig med att lagom är bäst.


Foto: faksimil av boken Etcetera av Sibella Court

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback