Dille på dill

Ni kanske kommer ihåg att jag bestämde mig för att odla lite grönsaker i våras. Sagt och gjort, 2x2 pallkragar inhandlades och fröpåsar som om jag haft rejvparty på Blomsterlandet. Förhoppningarna var inte särskilt höga eftersom jag inte är känd för mina gröna fingrar precis men jag petade ner sockerärta, rädisor, morötter, plocksallat, isbergssallad, rödbetor, potatis, jordgubbar, tomater, persilja, timjan, rosmarin, gräslök... (ja det var en himla massa kryddor helt enkelt) och slutligen dill. Rädisorna har vi redan ätit upp, sallad måste jag skänka bort och jordgubbarna delas systerligt med koltrasten, och dillen... Dillen ja, den börjar ta alienerade proportioner och ikväll fick jag ägna en timme åt att klippa ner den och frysa in lite. Det blir gott till pytt i panna i oktober.
Foto: Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: stefanie

Härlig blogg!

2011-08-01 @ 16:06:00
URL: http://lothigiius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback