Designprogrammet i Pukeberg 10 år

I år firar min skola Designprogrammet (numera sammanslagna Linneuniversitetet Kalmar/Växjö) 10 år, en gul/svart inbjudan damp ner för några veckor sen och igår var det dags att fira. Förutom ett s k rundabordssamtal om livet som designer var formgivaren/konstnären Mats Theselius där och höll en underbar och lite galen presentation om sitt arbete. Inte nog med att han har ritat Designarkivets lokaler där vi höll till, fåtöljen Bruno för Källemo (och minst 50 andra kända objekt) så är det dessutom Mats Theselius som gjort eremithyddorna som man kan bo i på gotländska Furillen (favvo-favvo). Jag gillar verkligen när saker pusslas ihop och får ännu större betydelse. När jag träffade alla designmänniskor som påminner mig om hur roligt det är att skapa med händerna började det plötsligt krypa lite i formgivarkroppen. Jag tror det är dags att göra plats för ett kreativt sidoprojekt minsann. Vad gör ni när skaparloppan biter?


Foto: inbjudan Sara Zetterström, porträtt via formfront, produkter från theselius.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback