Garbo på Brahegatan i Stockholm

Ett butikstips som jag fick från en frilansande kollega med postadress Stockholm var Garbo på Östermalm. När det även fanns bland rekommendationerna från kursledarna var det ingen tvekan om ett besök. Den första som mötte mig i butiken var mopsen Polly, eller chefen som de kallade henne. Om man bortser från allergirisken så tycker jag alltid att ett husdjur verklligen tillför en känsla av personlighet och hemtrevnad, perfekt för en inredningsbutik. Den som är trött på industriellt, stött och nött göre sig icke besvär för här är det franskt, industriellt och rått för hela slanten och jag trodde för ett ögonblick att jag dött och kommit till inredningshimlen...


Foto: Sara Zetterström, little miss fix it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback