Formex hösten 2011

I torsdags slogs dörrarna till höstens formexmässa upp och idag är det sista dagen för butiksägarna att spana in det som komma skall. Eftersom jag var uppmanad till sängläge blev det ingen pressfrukost för min del och jag känner mig lite sist på bollen, men min tolkning är ju min tolkning, har ni redan läst om mässan på hundra andra bloggar så får ni klicka vidare och återvända när rapporteringen är över, hoppas vi har en deal där.

Höstens mässa slog storleksrekord med sina 1001 utställare och jag hoppades att den skulle nå ett nytt djup. Nu visade det sig snarare handla om en större bredd då det mer kändes som fler utställare i samma genre än om nytt och fräscht. Well, well. Temat denna gång löd Cosy Minimalism och talade om det enkla och naturnära i nordisk och japansk design och arkitektur med fokus på en varm, trivsam och ombonad känsla i hemmet. Naturtemat köper jag, vi kommer fortsatt se mer av det och värmen fanns mycket i temats färgval men den japanska minimalismen lyste bestämt med sin frånvaro. Men det är ju min uppfattning.

Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback