Naturligt urval från Norrgavel

Den här helgen känns så otroligt efterlängtad kan jag säga. För första gången på åtta veckor gapade kalendern tom så när som ordet Tvätta imorgon kväll. Så obeskrivligt skönt att bara vara och försöka återställa hemmet som är en enda röra sedan vi kommit och gått efter hallrenoveringen som påbörjades sista semesterveckan. Större delen av dagen har ägnats åt att sortera tvätt, rensa bland posthögar, bland porslinet som ska åter in i vitrinskåpet i hallen och fixa nya kabeldragningar till belysningen i ovannämda skåp. Lagom till frukosten (runt lunchtid) fiskade jag upp höstkatalogen från Norrgavel ur pappersåtervinningen, vid detta laget en vana eftersom Jesper hinner slänga en övergripande del av min post innan jag själv sett skymten av den. Mumlar opposites attract snabbt några gånger för mig själv som ett slags mantra för att den sköna morgonstämningen ska hålla i sig. Fastnar obönhörligt i denna ljuva trycksak (som dessutom doftar sådär gott som bara vissa matta magasin kan) och då särskilt för de fina vaserna med torkade, nakna pinnar i. Vacker dekoration som är enkel att göra själv. Blev extra glad för de lättillgängliga bilderna på hemsidan och en Hälsingegård hamnar lätt på önskelistan, precis bredvid kalkstenshuset på Gotland och skånelängan på Österlen.


Foto: pressbilder från Norrgavel, den sista beskuren

Kommentarer
Postat av: Josefine Halfwordson

Så fint! Precis målat om stolar och bord i köket i Norrgavels äggoljetempra. Himla nöjd!

2011-09-14 @ 09:33:54
URL: http://betongbordet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback