En vanligt ovanlig onsdag

Ursäkta konstpausen så här innan Den. Stora. Bildkavalkaden. Från. Mässan. Jag har suttit och gått igenom bilderna från helgens vistelse i Milano. 1556 stycken. Ja ni fattar va, det tar ju tid såntdära, men snart så är åtminstone ett sammanfattande inlägg färdigt. Och färdig det är jag med, lite matt i lacken fortfarande. Man kan ju tycka att jag borde ha energi för två men som Frida så pedagogiskt uttryckte det beträffande alla pauser så får Den vilda bebin dåliga möbelmässsebetyg, men något annat kanske man inte kan kräva av en 25-veckors bulle i ugnen?

Idag har det varit en rolig dag! Jag började morgonen med att träffa Malin och Catrin som läser en av inriktningarna på Designprogrammet på Linnéuniversitetet, och dessutom jobbar för studenttidningen SOND, för en intervju. Jag är ju liksom en alumn och de tycker visst att mitt jobb är så fräsigt att de ville skriva om det i tidningen. Det var kul, trots att jag som vanligt pratade alldeles för mycket och dessutom såg ut som en cross over mellan Julia Roberts och Göran Persson i mitt försök att inte klä mig i svart (precis som vi brukar uppmana modellerna som medverkar i katalogen) utan sådär Elin Kling-chict i jeans och lånad pojkvänsskjorta. Jag glömde för ett ögonblick att jag inte ser ut som en fashionista modell fågelskrämmemager så nu väntar ett barbamamma-reportage från en grön-och vitrandig Klippan på tryckpressarna. Tur att jag inte är så fåfäng. Vid närmare eftertanke så är den där uppmaningen om att undvika svart nog för att personerna snarare ska smälta in i miljön än att ta fokus. Note to self: helsvart gör siluetten slankare (men då skulle jag nog verkligen sett ut som Barbamama. På riktigt.



Sen hade vi som vanligt på onsdagar inredarfika. Två och två turas vi om att fixa läckerheter till kollegorna och denna vecka var inget undantag när Fredrik och Evelina bjöd på glada strutglassar. La-la-love!



Nu blir det ännu en stunds examensarbete medan jag lär Jesper något som jag lärde mig för 25 år sen. Popcorn fräser om man doppar dem i saft. Eller te.


Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag lovar - du var så fin! Vi får se om det fastnade på bild dock. :)

2012-04-26 @ 12:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback