Mot möbelmässan i Milano

Idag slogs dörrarna upp till världens största designhappening - möbelmässan i Milano. Jag håller på att packa för fullt för i morgon mellanlandar jag i Malmö och tar sen morgonflyget på torsdag tillsammans med min wingman Frida. För ganska precis ett år sedan gjorde vi mässan ihop och förutom en ny italienupplevelse (Jespers syrra bor i Italien och landet har av naturliga skäl varit ett frekvent resmål) så fick jag en vän för livet. Mässan ska såklart hinnas med men även några av alla event på stan, Rosanna Orlandi-mingel, IKEA PS 2012-utställningen, Ventura Lambrate och Zona Tortona. På söndag är dessutom en lunch med svägerskan inplanerad innan hemfärd. Inklusive magmätning skulle jag tro, hon väntar nämligen också sitt första barn knappt tre veckor före vår vilda bebis beräknas komma. Ett utsnitt av packlistan: bekväma skor, mina slipade Ray-Bans och milanoguiden från senaste numret av Plaza Deco. Prognosen säger regn och +17° men jag säger sol. Mycket sol och italiensk glass tack!

Och ni som undrar vad som hände med frågestunden kan ju skriva under på min protestlista till blogg.se som raderade mitt utkast med alla svaren... Men självklart ska jag sätta mig och knåpa ihop dem igen. Dessutom, spoilervaring, så vankas det tävling här på bloggen. Wawawiiiwa.

Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Hildur - fixa&dona

Önskar dig en underbar, inspirerande resa! Ser fram emot en rapport när du är på hemmaplan igen. Stoor kram!

2012-04-17 @ 22:18:05
URL: http://www.fixaodona.se
Postat av: Christoph Finkel

Hej Sara!



Det vore kul om du och Frida även hann komma förbi och träffa oss i Milano!



Ni hittar oss hos Paola Lenti i Chiostri dell’Umanitaria och vi finns på plats torsdag – söndag.



Med vänlig hälsning,

Christoph o Angelica Finkel



http://www.christophfinkel.com

2012-04-18 @ 10:27:14
URL: http://www.christophfinkel.com
Postat av: Karin

Kul med mässa! Har du koll på vilka andra inredning/möbel mässor som är i år? Annars tips på vart jag kan hitta info om det?



Tack på förhand/ en trogen läsare



2012-04-18 @ 23:38:04
Postat av: Josefin

Åh jag är avundsjuk på dig! Lyllo!



Ha en underbar resa!



2012-04-19 @ 00:28:19
URL: http://20kvadrat.blogspot.se
Postat av: lisa

Vilka fina skor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback