Årets gran

I år firar vi inte jul hemma utan kommer åka på julturné i Sörmland mellan släkt och vänner med start imorgon julafton. Därför blev det ingen skogsdoftande härlig gran 2012 men väl en fotogenique textildito. Jag köpte den på metervara på IKEA och sydde bara en kanal i överkant och hängde upp den på en gammal elfa-stång jag hade liggande. På baksidan nålade jag fast två ljusslingor, för det tycker jag nästan är finast med julgranar. Ljuset. Istället för att dekorera den med kulor och glitter så har jag satt upp årets julkort i granen vartefter de ramlat in i brevlådan, som en stor julig anslagstavla!
 
Doften, eller saknaden av den, är ju påtaglig förstås men annars blir jag glad varje gång jag går genom hallen och ser alla fina julhälsningar i årets gran.
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Linda på Åland

Ursnyggt å så himla fyndigt. Men jag fastnar ändå mest för din vägg WOOOOW! Jag smäller av! Hur har du gjort eller är det tapet?? En riktigt fin första jul med er fina goa Marsipanros!
Kram Linda

Svar: Ja visst är den fin Linda. Det är fototapeten Concrete från MrPerswall. En stor julkram kommer här från mig och Marsipanrosen!
Little Miss Fix It

2012-12-23 @ 14:08:58
Postat av: Malin F

Vad du är påhittig! Det blev ju superfint! :) hoppas ni får en riktigt god jul!

Svar: Tack det fick vi. Hoppas att du får ett fantastiskt nyår!
Little Miss Fix It

2012-12-23 @ 14:22:40
URL: http://miss-malin.blogspot.com
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Åh, smart! Det kanske vi skulle ha nästa år. Vi har lite med plats :-)

2012-12-23 @ 16:56:10
URL: http://madelein.se/
Postat av: Mor Lisen

Du är så himla fiffilurig du!
Och vilken underbar gran! En sådan skulle jag vilja ha.. så praktiskt..:)
Kör försiktigt imorn! <3

2012-12-23 @ 17:58:15
Postat av: Linda

En sådan gran har vi åxå i år, fast vår år Margareta är pyntad med kulor och glitter och har en gammal fönsterstjärna i toppen som glödlampan gick sönder i nästan direkt...

Svar: Ha-ha, förlåt att jag skrattar men det lät så dråpligt det där med lampan...
Little Miss Fix It

2012-12-23 @ 22:58:59
Postat av: Tinakusina

Thomas hälsar att han fyller år i februari och att han önskar sig en sån där barrfri gran ;)) Jag har hittills vunnit kampen om att ha en riktig gran som luktar skog (och barrar, men bara lite grann).
God Jul till er från hela fam Långh!

Svar: Ha-ha! Undrar hur glad han skulle bli för en gran på sin födelsedag i februari? Gott slut på er och ännu bättre nytt!! Kram
Little Miss Fix It

2012-12-24 @ 12:40:30
Postat av: Ebba

Hej,
Var kan man köpa det fina skåpet som syns på bilden? Fin gran också!
Tack för en kul blogg!
Ebba

Svar: Hej Ebba, Tack så mycket! Vad roligt att du kika in. :) Skåpet heter IKEA PS SINKA och kom 2009, tyvärr har det utgått ur sortimentet men har du tur kanske du kan hitta det på Blocket el dylikt.
Little Miss Fix It

2012-12-31 @ 20:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback